გაკვეთილის გეგმა ბუნებაში დიფერენცირებული აქტივობებით
საგანი: ბუნებისმეტყველება
კლასი: I
თემა: გრძნობათა ორგანოები
ხანგრძლივობა: 35 წუთი
რესურსი: ხათუნა გოგალაძის ბუნებისმეტყველების სახელმძღვანელო, I კლასი, ფერადი სურათები/ბარათები გრძნობათა ორგანოების გამოსახულებით.
სტანდარტის შედეგები/ინდიკატორები:
- ბუნ.I.2. მოსწავლემ უნდა გააცნობიეროს, რომ ადამიანი სამყაროს სხვადასხვა გრძნობით აღიქვამს.
- ინდიკატორი: აღწერს გრძნობათა ორგანოების (თვალი, ყური, ცხვირი, ენა, კანი) დანიშნულებას.
გაკვეთილის მიზანი:
ჩემი მიზანია, მოსწავლეებმა შეძლონ გრძნობათა ორგანოების (თვალი, ყური, ცხვირი, ენა, კანი) დასახელება და მათი ძირითადი ფუნქციების ამოცნობა.
აქტივობები:
1. ორგანიზაციული მომენტი
- ვესალმები ჩემს მოსწავლეებს, ვამოწმებ მათ განწყობას და ვრწმუნდები, რომ მზად არიან გაკვეთილისთვის. მოვუწოდებ, მოიმზადონ საჭირო მასალები.
2. ცოდნის გააქტიურება/გამოწვევა
- გაკვეთილს ვიწყებ კითხვით: "ბავშვებო, როგორ ვგრძნობთ, რომ ფორთოხალი მჟავეა? ან როგორ ვხვდებით, რომ ყვავილი ლამაზია?" ვუსმენ მათ მოსაზრებებს და ვეხმარები, მიხვდნენ, რომ ამაში ჩვენი სხეული გვეხმარება.
3. ახალი მასალის მიწოდება
- ვუხსნი, რომ ადამიანს აქვს ხუთი ძირითადი გრძნობა და თითოეულ გრძნობას თავისი ორგანო აქვს.
- ვიყენებ სახელმძღვანელოში მოცემულ სურათებს ან/და ჩემს მიერ მომზადებულ ბარათებს გრძნობათა ორგანოების გამოსახულებით.
- რიგრიგობით განვიხილავ თითოეულ ორგანოს:
- თვალი: "რით ვხედავთ ფერად ნახატებს ან მეგობრებს?" (ველოდები პასუხს).
- ყური: "რით გვესმის მუსიკა, ან ჩიტების ჭიკჭიკი?"
- ცხვირი: "რით ვგრძნობთ გემრიელი ნამცხვრის სუნს?"
- ენა: "რით ვხვდებით, ტკბილია თუ მწარე შოკოლადი?"
- კანი: "რით ვგრძნობთ, ცხელია თუ ცივი ფანჯარა, ან რბილია თუ უხეში დათუნია?" (შეიძლება მცირე დემონსტრაცია, რბილი და უხეში საგნების შეხება).
დიფერენცირებული მიდგომები და აქტივობები:
აქტივობა: "რა ორგანოს ვიყენებთ?"
- მთელი კლასი: მე ვასახელებ სხვადასხვა საგანს ან მოქმედებას, მოსწავლეები კი ასახელებენ შესაბამის გრძნობის ორგანოს. მაგალითად: "ბურთი?" (თვალი); "ძაღლის ყეფა?" (ყური); "ყვავილი?" (ცხვირი); "ჯემი?" (ენა); "ქვა?" (კანი).
- მოსწავლეები, რომლებსაც უჭირთ:
- მათთვის მაქვს წინასწარ გამზადებული ბარათები გრძნობათა ორგანოების გამოსახულებებით. როცა საგანს ვასახელებ, მათ შეუძლიათ მაჩვენონ შესაბამისი ბარათი, ან მე დავეხმარო ხელის მოკიდებით, მივუთითო სწორ სურათზე.
- თუ საჭიროა, ვსვამ დამხმარე კითხვებს: "ბურთი დიდია, ლურჯია... რით ვხედავთ ფერებს?"
საშუალო დონის მოსწავლეები:
·
ვთხოვ, დაასახელონ ისეთი საგანი ან მოქმედება, რისთვისაც ერთზე მეტი გრძნობის ორგანო გვჭირდება. მაგალითად: "ვაშლის ჭამა - ენა (გემო), ცხვირი (სუნი), თვალი (ფერები/ფორმა), ხელი/კანი (შეხება)."
·
შევთავაზებ, მოიფიქრონ მოკლე წინადადება, სადაც ორ ან სამ გრძნობის ორგანოს გამოიყენებენ. მაგალითად: "მე თვალით ვხედავ ლამაზ ვარდს და ცხვირით ვყნოსავ მის სურნელს.
- მოსწავლეები, რომლებსაც მარტივად გამოსდით:
- ვთხოვ, დაასახელონ ორი-სამი დამატებითი მაგალითი თითოეული გრძნობის ორგანოსთვის, რომელიც არ გვიხსენებია.
- ვთხოვ, მოიფიქრონ მოკლე წინადადება, თუ როგორ გამოიყენეს ესა თუ ის ორგანო დღეს. მაგალითად: "დღეს დილით კატის ფუმფულა ბეწვს ხელით შევეხე."
შეფასება (განმავითარებელი)
- გაკვეთილის განმავლობაში ვაკვირდები მოსწავლეების აქტივობას და ვაძლევ ვერბალურ უკუკავშირს.
- "ყოჩაღ, სწორი პასუხია!"
- "ძალიან კარგად გაართვი თავი დავალებას!"
- "როგორ ფიქრობთ, რას ვგრძნობთ, როცა ფუნთუშას ვჭამთ?"
- ვიყენებ თითის აწევა/დაწევის მეთოდს მარტივი კითხვებისთვის, მაგალითად: "ცხვირით ვხედავთ? (თუ არა, ჩამოვწიოთ ცერა თითი)". ეს მეხმარება სწრაფად შევამოწმო გაგების დონე.
- მუდმივად ვამხნევებ და ვაქებ მათ მონაწილეობას და მცდელობას, განურჩევლად შედეგისა.
- გაკვეთილის ბოლოს, ვეკითხები: "ვისაც ჰგონია, რომ დღეს კარგად გაიგო, რა არის გრძნობის ორგანოები, აწიოს ხელი." ეს მარტივი თვითშეფასების ფორმაა.
გაკვეთილის დასასრულს
- ვაჯამებ გაკვეთილს: "დღეს ვისწავლეთ ჩვენი სხეულის ძალიან მნიშვნელოვანი ნაწილები - ჩვენი გრძნობათა ორგანოები, რომლებიც გვეხმარება სამყაროს შეცნობაში, ფერების დანახვაში, ხმების გაგონებაში, სუნების შეგრძნებაში, გემოს გარჩევასა და შეხებით შეგრძნებებში."
- მადლობას ვუხდი ბავშვებს აქტიური მონაწილეობისთვის.
No comments:
Post a Comment