edkemp-ის კონფერენცია 2-3 მარტი 2024 წელი

eTwinningi


პროექტის მოკლე აღწერა:
პროექტში ჩართული პარტნიორი ქვეყნის მოსწავლეები  ჯერ  ეცნობიან  ერთმანეთს. შემდეგ აკეთებენ თავის ქალაქის(სოფლის) პრეზენტაციას, თავის სკოლის პრეზენტაციას. შემდეგ კი  აცნობენ თავიანთი ქვეყნის ზღაპარს.(ტექსტს, ნახატებს)  ბოლოს ვახდენთ ზღაპრის  დრამატიზებას ინგლისურ ენაზე, შეგვიძლია ინტერპრეტაციაც . როდესაც ერთმანეთს  გავაცნობთ ეროვნულ ზღაპარს , შემდეგ ვიწყებთ უცხოური ზღაპრის  შესწავლას, დამუშავებას  და წარდგენას. ამ მასალებს ვტვირთავთ ზღაპრის თვინსფეისზე.

პროექტის მასალები 








                                                        The flea and the ant
      The flea  and the ant   became friends .Once  they went for a walk.
           And suddenly they saw a stream.
-I can jump over this stream ,  but what will you do? –said the flea.
-I’ll  jump over this stream, too,-answered the ant.
         The flea jumped over the stream easily. The ant tried, but fell into the water.
-Help me, my friend. I’m drowning!
                    The flea  wanted  to  help his friend  and went to the pig.
-Dear pig, give me  some bristle I’ll  make a rope , throw it into the water  and save  my friend  the  ant.
-But you haven’t brought me any  acorns, have  you?- said the pig.
       The Flea went  to the oak and asked:
-Dear oak,please, give my your acorn.I’ll give the acorn to the pig, the pig will give me some bristle. I’ll make a rope, throw it into the water and save my friend.
  Oak answered:  “But you haven’t helped me to get rid of the crow.

        -  Crow, crow, leave the oak and fly  away, please. The oak will give me an acorn, I’ll give the acorn to the pig,  the pig will give me some bristle, I’ll make a rope, throw it into the water  and save my friend.
-Oh, but you haven’t given me a chicken, said the crow.
 
       -My dear hen, give me a chicken, please. I’ll give the chicken to the crow. The crow will leave the oak. The oak will give me an acorn, I’ll give the acorn to the pig, the pig will give me a bristle  I’ll make a rope, throw it into the water and save  my friend. The hen looked at the  flea and said: “You  haven’t brought me any millet.”
              The flea went to the hole and said:
        -Hole dear, give me some millet.  I’ll give  it to the hen; the hen will give me a chicken. I’ll give the chicken to the crow. The crow will  leave the oak. The  oak will give me an  acorn, I’ll give the acorn to the pig, the pig will give me a bristle I’ll give the acorn to the pig, the pig will give me a bristle I’ll make a rope, throw it into the water and save my friend.
         The hole answered:
-Then help me to get rid of the mouse.
          -Mouse, my dear, leave the hole and the hole will give me some millet.I’ll give it to the hen; the hen will give me a chicken.  I’ll  give the chicken  to the  crow.  The crow will leave the oak. The oak will give me an acorn,  I’ll give  the acorn to the pig, the will give me an acorn, I’ll give  the acorn to the  pig, the pig will give me some bristle I’ll make a rope,  throw  it into the  water and save my friend.
The mouse thought and  said:
-I  want to get rid of this cat, if you help me…
       Help me please, let the mouse go and  the mouse will leave the hole, the hole will give  me some millet.  I’ll give it to hen; the hen will give me a chicken. I’ll give the  chicken to the crow.  The  crow will  leave  the oak. The oak will give me an acorn, I’ll  give the acorn to the pig, the pig will give me some bristle  I’ll make a rope, throw it into the water and save my friend. The flea said to the  cat.

        The cat answered:
-If  you bring me some milk, I  will help you.
The flea went to the cow.
            -Cow, please, give me some milk. I will give some milk to the cat, the will leave the  mouse , the  mouse will leave the hole, and the hole will give me some  millet. I’ll give it to hen;  the hen will give me  a chicken.  I’ll give  the  chicken  to the crow. The  crow will leave the  oak.  The oak will give  me an  acorn, I’ll give the acorn  to the pig, the pig  will give  me some bristle  I’ll make a rope,  throw  it into the water and save my friend.
           I will help  you if you bring me some  grass.
The  flea  went to the meadow, took some grass and gave to the cow.

         The cow gave the flea some milk. The flea gave it to the cat. The cat let the  mouse go, the mouse  left the  hole , the hole gave the flea some millet, the flea gave the millet to the  hen, the hen gave the flea a chicken.It was taken to the flea .  The  flea gave  the acorn to the pig, the pig gave him the bristle.
      The  flea  made  a rope and  helped his  friend  out  of water.  The  flea  saved  his friend  and  they  went  on  their  way.








               მეორე პროექტის სერტიფიკატი

როექტის მოკლე აღწერა: პროექტში  ჩართული პარტნიორი ქვეყნის  მოსწავლეები ეცნობიან ერთმანეთს. აცნობენ თავიანთ ქვეყანას, ქალაქს ან სოფელს. ასევე აცნობენ სკოლას სადაც სწავლობენ.  შემდეგ სეზონების მიხედვით საინტერესო აქტივობებს  სკოლაში და სკოლის გარეთ.





პროექტისთვის შექმნილი ვიდეოები:







                                   ამ პროექტის  ერთ-ერთი ვიდეო:


ეს მესამე  პროექტის სერტიფიკატი.  პროექტის მოკლე  აღწერა:

პროექტში  ჩართული პარტნიორი ქვეყნის მოსწავლეები  შეთხზავენ ზღაპარს: "წვიმის წვეთის მოგზაურობა". მოცემულია ზრაპრის დასაწყისი  და ჩვენ ჩვენი ინტერპრეტაციით  ვაგრძელებთ ზღაპარს, ასევე ვახდენთ  დასურათებას  ნახატებით  და ამ მასალებს ავტვირთავთ  პროექტის თვინსფეისზე.






ეს  კი მეოთხე  პროექტის სერტიფიკატია:



პროექტის მიზანია  პროექტში ჩართულმა მოსწავლეებმა ერთმანეთს გააცნონ  თავიანთი ქვეყნის  ტრადიციული სამზარეულო და ტრადიციული კერძები. მათი რეცეპტები და მომზადების წესები , გადაიღონ ვიდეო და გაუზიარონ მათ.
პროექტისთვის შექმნილი რესურსები:






                                მეხუთე პროექტის სერტიფიკატი

პროექტის მიზანია  პარტნიორმა მასწავლებლებმა და მოსწავლეებმა ერთმანეთს გააცნონ აღდგომის დღესასწაულის  ტრადიციები,  ეროვნული კერძები აღდგომის სუფრისთვის, ფოტოებისა და ვიდეოების საშუალებით.


მეექვსე პროექტის სერტიფიკატი


პროექტის მიზანია  პარტნიორებმა  გააცნონ ერთმანეთს სწავლა-სწავლების პრობლემები, გაუზიარონ გამოცდილებები.

ონლაინ სემინარის სერტიფიკატი

მორიგი ონლაინ სემინარის სერტიფიკატი


ჩემი  პროექტი დაიხურა  და ხარისხის ნიშანზეა წარდგენილი:

 A long time ago..."

 Registered on 05.10.2014 |  Status: Closed
Label

Information

We choose a tale of our local area and after reading, discusssing it with our students, we interpret it in English firstly , and secondly ,as a follow up activity, we prepare a kind of dramatization or alternatively we spare time for drawing in relation with the tale.Then we send students' works as power point presentations or video recorded to the other countries.Similarly we follow the above procedure after receiving the tales of the other countries.It is important that we highlight similarities or differencies among the tales thus emphasizing on the cultural elements raised.The final outcome is a book consisting of all the woksheets the kids prepared as regards the tales.
Subjects:
Art, Drama, Environmental Education, Ethics, Foreign Languages, History, History of Culture, Language and Literature, Music, Physics, Pre-school Subjects, Primary School Subjects, Technology
Languages:
EN
Pupil's age:
4 - 12
Tools to be used:
Audio conference, Chat, e-mail, Forum, MP3, Other software (Powerpoint, video, pictures and drawings), Project Diary, Twinspace, Video conference, Virtual learning environment (communities, virtual classes, ...), Web publishing
Aims:
To get to know tales of other countries To speculate on the similarities and differencies of other cultures with ours To use... read more
Work process:
October:Selecting the tale and introducing our school and ourselves to other schools though pictures ,videos or powerpoint. November-December:Preparation of our tale...read more
Expected results:
Through accomplishing the aims we will arise the students' awarenes of their own culture within a wider cultural community thus... read more

Prizes won by this project

  • Quality Label


No comments:

Post a Comment