პროექტის მოკლე აღწერა:
პროექტში ჩართული პარტნიორი ქვეყნის მოსწავლეები ჯერ ეცნობიან ერთმანეთს. შემდეგ აკეთებენ თავის ქალაქის(სოფლის) პრეზენტაციას, თავის სკოლის პრეზენტაციას. შემდეგ კი აცნობენ თავიანთი ქვეყნის ზღაპარს.(ტექსტს, ნახატებს) ბოლოს ვახდენთ ზღაპრის დრამატიზებას ინგლისურ ენაზე, შეგვიძლია ინტერპრეტაციაც . როდესაც ერთმანეთს გავაცნობთ ეროვნულ ზღაპარს , შემდეგ ვიწყებთ უცხოური ზღაპრის შესწავლას, დამუშავებას და წარდგენას. ამ მასალებს ვტვირთავთ ზღაპრის თვინსფეისზე.
პროექტის მასალები
The flea and the ant
The
flea and the ant became
friends .Once they went for a walk.
And suddenly they saw a stream.
-I can jump over this stream , but what will you do? –said the flea.
-I’ll jump over
this stream, too,-answered the ant.
The flea
jumped over the stream easily. The ant tried, but fell into the water.
-Help me, my friend. I’m drowning!
The flea wanted
to help his friend and went to the pig.
-Dear pig, give me
some bristle I’ll make a rope ,
throw it into the water and save my friend
the ant.
-But you haven’t brought me any acorns, have
you?- said the pig.
The Flea
went to the oak and asked:
-Dear oak,please, give my your acorn.I’ll give the
acorn to the pig, the pig will give me some bristle. I’ll make a rope, throw it
into the water and save my friend.
Oak
answered: “But you haven’t helped me to
get rid of the crow.
- Crow, crow, leave the oak and fly away, please. The oak will give me an acorn,
I’ll give the acorn to the pig, the pig
will give me some bristle, I’ll make a rope, throw it into the water and save my friend.
-Oh, but you haven’t given me a chicken, said the
crow.
-My dear
hen, give me a chicken, please. I’ll give the chicken to the crow. The crow
will leave the oak. The oak will give me an acorn, I’ll give the acorn to the
pig, the pig will give me a bristle I’ll
make a rope, throw it into the water and save
my friend. The hen looked at the
flea and said: “You haven’t
brought me any millet.”
The
flea went to the hole and said:
-Hole
dear, give me some millet. I’ll
give it to the hen; the hen will give me
a chicken. I’ll give the chicken to the crow. The crow will leave the oak. The oak will give me an acorn, I’ll give the acorn to the pig, the
pig will give me a bristle I’ll give the acorn to the pig, the pig will give me
a bristle I’ll make a rope, throw it into the water and save my friend.
The
hole answered:
-Then help me to get rid of the mouse.
-Mouse,
my dear, leave the hole and the hole will give me some millet.I’ll give it to
the hen; the hen will give me a chicken.
I’ll give the chicken to the
crow. The crow will leave the
oak. The oak will give me an acorn, I’ll
give the acorn to the pig, the will give
me an acorn, I’ll give the acorn to
the pig, the pig will give me some
bristle I’ll make a rope, throw it into the water and save my friend.
The mouse thought and
said:
-I want to get
rid of this cat, if you help me…
Help me
please, let the mouse go and the mouse
will leave the hole, the hole will give
me some millet. I’ll give it to
hen; the hen will give me a chicken. I’ll give the chicken to the crow. The
crow will leave the oak. The oak will give me an acorn,
I’ll give the acorn to the pig, the pig
will give me some bristle I’ll make a rope,
throw it into the water and save my friend. The flea said to the cat.
The cat
answered:
-If you bring
me some milk, I will help you.
The flea went to the cow.
-Cow,
please, give me some milk. I will give some milk to the cat, the will leave
the mouse , the mouse will leave the hole, and the hole will
give me some millet. I’ll give it to
hen; the hen will give me a chicken.
I’ll give the chicken
to the crow. The crow will leave
the oak.
The oak will give me an acorn, I’ll give the acorn to the pig, the pig will give
me some bristle I’ll make a
rope, throw it into the water and save my friend.
I
will help you if you bring me some grass.
The flea went to the meadow, took some grass and gave
to the cow.
The cow
gave the flea some milk. The flea gave it to the cat. The cat let the mouse go, the mouse left the
hole , the hole gave the flea some millet, the flea gave the millet to
the hen, the hen gave the flea a chicken.It
was taken to the flea . The flea gave
the acorn to the pig, the pig gave him the bristle.
The flea
made a rope and helped his
friend out of water.
The flea saved
his friend and they
went on their
way.
მეორე პროექტის სერტიფიკატი
ამ პროექტის ერთ-ერთი ვიდეო:
ეს მესამე პროექტის სერტიფიკატი. პროექტის მოკლე აღწერა:
პროექტში ჩართული პარტნიორი ქვეყნის მოსწავლეები შეთხზავენ ზღაპარს: "წვიმის წვეთის მოგზაურობა". მოცემულია ზრაპრის დასაწყისი და ჩვენ ჩვენი ინტერპრეტაციით ვაგრძელებთ ზღაპარს, ასევე ვახდენთ დასურათებას ნახატებით და ამ მასალებს ავტვირთავთ პროექტის თვინსფეისზე.
მეორე პროექტის სერტიფიკატი
პროექტის მოკლე აღწერა: პროექტში ჩართული პარტნიორი ქვეყნის მოსწავლეები ეცნობიან ერთმანეთს. აცნობენ თავიანთ ქვეყანას, ქალაქს ან სოფელს. ასევე აცნობენ სკოლას სადაც სწავლობენ. შემდეგ სეზონების მიხედვით საინტერესო აქტივობებს სკოლაში და სკოლის გარეთ.
პროექტისთვის შექმნილი ვიდეოები:
ამ პროექტის ერთ-ერთი ვიდეო:
ეს მესამე პროექტის სერტიფიკატი. პროექტის მოკლე აღწერა:
პროექტში ჩართული პარტნიორი ქვეყნის მოსწავლეები შეთხზავენ ზღაპარს: "წვიმის წვეთის მოგზაურობა". მოცემულია ზრაპრის დასაწყისი და ჩვენ ჩვენი ინტერპრეტაციით ვაგრძელებთ ზღაპარს, ასევე ვახდენთ დასურათებას ნახატებით და ამ მასალებს ავტვირთავთ პროექტის თვინსფეისზე.
ეს კი მეოთხე პროექტის სერტიფიკატია:
პროექტის მიზანია პროექტში ჩართულმა მოსწავლეებმა ერთმანეთს გააცნონ თავიანთი ქვეყნის ტრადიციული სამზარეულო და ტრადიციული კერძები. მათი რეცეპტები და მომზადების წესები , გადაიღონ ვიდეო და გაუზიარონ მათ.
პროექტისთვის შექმნილი რესურსები:
მეხუთე პროექტის სერტიფიკატი
პროექტის მიზანია პარტნიორმა მასწავლებლებმა და მოსწავლეებმა ერთმანეთს გააცნონ აღდგომის დღესასწაულის ტრადიციები, ეროვნული კერძები აღდგომის სუფრისთვის, ფოტოებისა და ვიდეოების საშუალებით.
მეექვსე პროექტის სერტიფიკატი
პროექტის მიზანია პარტნიორებმა გააცნონ ერთმანეთს სწავლა-სწავლების პრობლემები, გაუზიარონ გამოცდილებები.
ონლაინ სემინარის სერტიფიკატი
მორიგი ონლაინ სემინარის სერტიფიკატი
ჩემი პროექტი დაიხურა და ხარისხის ნიშანზეა წარდგენილი:
A long time ago..."
Registered on 05.10.2014 | Status: Closed
Information
We choose a tale of our local area and after reading, discusssing it with our students, we interpret it in English firstly , and secondly ,as a follow up activity, we prepare a kind of dramatization or alternatively we spare time for drawing in relation with the tale.Then we send students' works as power point presentations or video recorded to the other countries.Similarly we follow the above procedure after receiving the tales of the other countries.It is important that we highlight similarities or differencies among the tales thus emphasizing on the cultural elements raised.The final outcome is a book consisting of all the woksheets the kids prepared as regards the tales.
- Subjects:
- Art, Drama, Environmental Education, Ethics, Foreign Languages, History, History of Culture, Language and Literature, Music, Physics, Pre-school Subjects, Primary School Subjects, Technology
- Languages:
- EN
- Pupil's age:
- 4 - 12
- Tools to be used:
- Audio conference, Chat, e-mail, Forum, MP3, Other software (Powerpoint, video, pictures and drawings), Project Diary, Twinspace, Video conference, Virtual learning environment (communities, virtual classes, ...), Web publishing
- Aims:
- To get to know tales of other countries To speculate on the similarities and differencies of other cultures with ours To use... read more
- Work process:
- October:Selecting the tale and introducing our school and ourselves to other schools though pictures ,videos or powerpoint. November-December:Preparation of our tale...read more
- Expected results:
- Through accomplishing the aims we will arise the students' awarenes of their own culture within a wider cultural community thus... read more
Prizes won by this project
- Quality Label
No comments:
Post a Comment